Курсът разглежда спецификите и подходите за планиране, внедряване и управление на ИКТ-базирано обучение в три основни типа обучаващи организации:

училища (общообразователни и професионални)
университети / висши училища
обучаващи звена в бизнес-организациите

Много често в практиката на организациите, занимаващи се постоянно или периодично с обучение и квалификация, проблемите, свързани с планирането, внедряването и управлението на ИКТ-базирано обучение се подценяват, или дори липсва разбиране за наличието на такива “скрити” проблеми.
Желаещите да въвеждат такъв тип обучение фокусират своето внимание предимно върху технологичната страна на нещата (хардуер, софтуер, мрежи, обзавеждане на зали и в най-добрия случай – и подготвени преподаватели) и недооценяват както човешкият фактор, така и организационните фактори, които неизбежно оказват влияние върху успешното и ефективно използване на ИКТ-базираното обучение.
В друг значителен брой от случаите, опитите за “технологично-базирано” обновление на обучението биват стопирани още в самия им зародиш по финансови и/или административни съображения от страна на “високите нива” в организацията, като зад това доста често се крие силата на инерцията и страха от промяна и риск.
Какъв е изходът от тези две (и от други) “типични” ситуации, ако в институцията действително има потенциал и достатъчно желание за използване на предимствата на ИКТ-базираното обучение?

Курсът се стреми да даде отговор на тези въпроси и да развие у обучаемите знания, умения и капацитет за планиране, въвеждане и управление на процесите на ИКТ-базирано обучение и за диагностициране и справяне с възникващите на тази основа проблеми.

Знанията и уменията, придобити в резултат на обучението ще са от полза за всеки, който в даден етап може да бъде въвлечен в планиране, внедряване и осъществяване на ИКТ-базирано обучение - училищни управленски и административни кадри, учители и обучаващи в ИКТ-дисциплини и ръководители на компютърни кабинети; академични преподаватели, администратори и ръководни кадри във висшето образование; ИКТ-специалисти и бизнесмени, чиято дейност включва планиране, разработка, поддръжка и бизнес с ИКТ-системи за обучение (хардуер и софтуер); специалисти и ръководни кадри в обучението в бизнес-фирмите и публичните организации (специалисти по управление и развитие на човешките ресурси).