Често задавани въпроси (FAQ)
Често задавани въпроси (FAQ)
- Какво е Moodle?
- За кого е предназначен learn.fmi.uni-sofia.bg?
- Аз съм студент във ФМИ. Как да ползвам Moodle?
- Аз съм студент І курс и още нямам акаунт за СУСИ. Какво да правя?
- Аз съм преподавател във ФМИ. Как да ползвам Moodle?
- Помощ! Имам акаунт във ФМИ, но Moodle не ме пуска да вляза!
- Имам профил в Moodle, но курсът, който искам да запиша, ми иска код за достъп. Какво да направя?
- Искам да запиша курс, който не посещавам. Как да получа код за достъп?
- Мога ли да разглеждам материали от курса, въпреки че не съм студент или преподавател във ФМИ?
- Не мога да вляза като гост в някой курс!
- Мога ли да участвам в някой курс (да публикувам решения на задачи, тестове, анкети и съобщения по форумите), ако не съм студент или преподавател във ФМИ?
- Как мога да се свържа с други студенти от курса, които не познавам?
- Как мога да редактирам профила си?
- Как мога да си сменя паролата в Moodle?
- Получавам постоянно e-майли от Moodle и те ме дразнят! Какво да направя за да спра да получавам такива писма?
- Не искам другите да виждат имейл адреса ми! Ами, ако започнат да ми изпращат спам?
- Не ми харесва нещо в Moodle!
1. Какво е Moodle?
Moodle e безплатна система за електронно обучение с отворен код, написана на PHP. Moodle бързо придобива голяма популярност с разнообразните възможности, които предлага. Системата е разделена на курсове, като всеки курс има студенти и преподаватели. В курса се публикуват разнообразни учебни материали, има форуми, в които могат да участват и студенти, и преподаватели. Могат да се създават тестове, анкети, задания, чиито отговори студентите да публикуват онлайн , уроци с въпроси накрая, чат-сесии, система за оценяване и всевъзможни други улеснения, присъщи за електронното обучение. В курса се провеждат онлайн лекции и упражнения с модули като Big Blue Button (ВВВ), Jitsi и др. За повече информация за системата, посетете сайта й: moodle.org.
Moodle се използва като официална система за електронно обучение във ФМИ от 2004 година.2. За кого е предназначен learn.fmi.uni-sofia.bg?
Системата learn.fmi.uni-sofia.bg е предназначен за всички преподаватели и студенти във ФМИ, които желаят да се възползват от предимствата на електронното обучение. Системата има за цел да помогне на преподавателите да общуват със своите студенти по електронен път, да осигури място, където да се събират учебните материали и ресурси за даден курс, а студентите да могат да задават въпроси на своите преподаватели и колеги. Moodle също може да се използва за оценяване на студентите по точкова система въз основа на изпълнението на задачи - решаването им онлайн или на контролни, писмени и устни изпити.
За връзка с администраторите нa learn.fmi.uni-sofia.bg използвайте имейл адрес: moodle(аt)fmi.uni-sofia.bg.
3. Аз съм студент във ФМИ. Как да ползвам Moodle?
В learn.fmi.uni-sofia.bg можете да влезете с акаунта си от системата СУСИ, който използвате за записване на изборни дисциплини, както и за достъп до университетската си електронна поща (например: СУСИ_потребителско_име@uni-sofia.bg). При първото влизане в Moodle ще бъдете запитани за детайли за Вашия профил, които трябва да попълните.
4. Аз съм студент І курс и още нямам акаунт за пощата. Какво да правя?
Когато започнете обучение във ФМИ, в самото начало акаунтът Ви може все още да не е готов. Докато получите акаунт, ползвайте бутона "Вход като гост", или потребителско име guest с парола guest. Докато не получите истинския си акаунт, ще можете да преглеждате само курсовете, допускащи гости, няма да можете да публикувате във форуми или да пращате решения на задачи.
5. Аз съм преподавател във ФМИ. Как да ползвам Moodle?
Можете да влезете в системата learn.fmi.uni-sofia.bg с акаунта си за системата СУСИ, който използвате за достъп до всички електронни системи, поддържани от ФМИ и СУ (електронна поща, система за вътрешни документи, Авторите и др.). който използвате и за достъп до факултетската поща, т.е. ако имате поща СУСИ_потребителско_име @fmi.uni-sofia.bg, то СУСИ_потребителско_име e Вашият акаунта за Moodle, а паролата е същата като на пощата Ви.6. Помощ! Имам акаунт във ФМИ, но Moodle не ме пуска да вляза!
Сигурни ли сте, че написахте правилно паролата си? За Moodle ползвайте акаунта си за системата СУСИ, а не този, с който влизате в компютърните зали!
Също така имайте предвид, че при първото Ви влизане в системата, след като попълните личните си данни, системата ще Ви изпрати писмо за активация на посочения от Вас имейл адрес. Ако не активирате акаунта си, при всяко влизане системата ще продължи да показва формуляра за регистрация и няма да Ви даде достъп до съдържанието.
Ако все още имате проблеми, пишете на администраторите на имейл адрес moodle(аt)fmi.uni-sofia.bg
7. Имам профил в Moodle, но курсът, който искам да запиша, ми иска код за достъп. Какво да направя?
За да запишете някой курс в Moodle, не е достатъчно да имате профил в Moodle. Ако курсът е избираем, трябва да сте го записали в системата СУСИ по време на кампанията за записване на изборни дисциплини. До няколко дни след като сте записали курса в СУСИ, ще получите автоматично достъп и в Moodle. Ако въпреки това все още имате проблем, свържете се с администраторите на Moodle за ФМИ: moodle(аt)fmi.uni-sofia.bg.8. Искам да запиша курс, който не посещавам. Как да получа код за достъп?
Имате право да бъдете записани само в такива курсове в системата Moodle, които са част от Вашия учебен план (записали сте ги вече в системата СУСИ).
Можете също така да се свържете с преподавателите от този курс, и да им поискате разрешение да Ви запишат в него. Те не са длъжни да го правят!
Някои курсове позволяват вход за гости. Така че можете да разглеждате курс като излезете от вашия профил и влезете с бутона "Вход като гост", или потребител guest с парола guest.
9. Мога ли да разглеждам материали от курса, въпреки че не съм студент или преподавател във ФМИ?
Дори и да нямате профил в Moodle, можете да разглеждате курсове, които поддържат вход за гости. За да влезете като гост, изберете бутона "Вход като гост", или влезте с потребител guest и парола guest. Гостите могат да разглеждат всички материали, достъпни за студентите, но не могат да взимат участие в курса (да публикуват решения, отговарят на анкети, да пишат по форумите и т.н.).
10. Не мога да вляза като гост в някой курс!
Не всички курсове поддържат вход за гости. Това зависи не от администраторите, а от преподавателя на курса. Някои курсове позволяват вход само за гости, които имат код за достъп до курса. За да получите кода за достъп, свържете се с преподавателя на курса.
11. Мога ли да участвам в някой курс (да публикувам решения на задачи, тестове, анкети и съобщения по форумите), ако не съм студент или преподавател във ФМИ?
Можете да влизате в Moodle на ФМИ, само ако имате акаунт в системата СУСИ. Ако сте студент от друг факултет, който посещава някой курс в системата Moodle на ФМИ, свържете се с преподавателя си, който може да Ви добави в курса си.
12. Как мога да се свържа с други студенти от курса, които не познавам?
Обикновено преподавателят настройва курса така, че всички студенти от даден курс да виждат e-mail адресите на колегите си. Можете да изпратите съобщение на колега и, като изберете профила му от "Участници" и после изберете връзката "Message/Съобщение".
13. Как мога да редактирам профила си?
В горния десен ъгъл на прозореца, както и в най-долната част, е написано Вашето име. Ако го изберете, се появява профилът Ви, който можете да редактирате по всяко време.
14. Как мога да си сменя паролата в Moodle?
Паролата Ви не се пази в Moodle, а в профила Ви в системата СУСИ. Можете да я промените само в системата СУСИ (susi.uni-sofia.bg)
15. Получавам постоянно имейли от Moodle и те ме дразнят! Какво да направя, за да спра да получавам такива писма?
Чрез Moodle преподавателите поддържат връзка със студентите си. Всички потребители, участващи в даден курс, по подразбиране получават „Новини“ от преподавателя си. Можете да изключите тези „Новини“ (известия), ако от Вашия профил изберете „Предпочитания/Preferences“ >> „Предпочитания за уведомления/Notification preferences”.
Допълнително можете да получавате автоматично съобщенията, които се публикуват на някой форум. Това се нарича "абониране". Ако съобщенията от даден форум Ви дразнят, спрете абонамента си за него.
16. Не искам другите да виждат имейл адреса ми! Ами ако започнат да ми изпращат спам?
Само студентите, записали същия курс, и преподавателите Ви виждат Вашия e-mail. Той не се вижда от гостите и от търсачките. Този имейл адрес е важен за нормалното протичане на учебния процес и Вие задължително трябва да го използвате в работата си в системата Moodle. Ако все пак не желаете да е видим за останалите участници в курса, може да промените видимостта от настройките на профила си и по-специално от настройката „Показване на имейл“, до нея се достига от „Предпочитания“ > “Потребителски профил“ > „Редактиране на профила“.17. Не ми харесва нещо в Moodle!
Изпратете конструктивно предложение на администраторите на Moodle на ФМИ