Лесни проекти

Лесен проект 1: Игра на животни

Лесен проект 1: Игра на животни

от Трифон Трифонов -
Number of replies: 0

Да се състави програма, която има за цел да познае какво животно си е намислил потребител, който е решил да играе с нея. За да постигне това, програмата може да прави предположения, като при всяко неуспешно такова задава въпрос, който допуска отговори само "да" и "не". Ако след изчерпване на предположенията си програмата не успее да познае животното (понеже не знае нищо за него), тя трябва да се "самообучи" като допълни знанията си с въпрос, който отличава новото животно от най-близкото според програмата съвпадение.

   Пример:

   Представени са примерни "пътища за отгатване", всеки от които съответства на дадена последователност от отговори на въпрсите:

пример за игра
    При последователност "ДА,НЕ,ДА" програмата попълва знанията си само с ново животно, за което знае, че има дълга опашка, не лае и е топлокръвно. При последователност "НЕ,ДА" и при положение, че намисленото животно не е жаба, програмата трябва да попълни знанията си с новото животно и с критерия, който го отличава от жабата.