Обявления

Дискретни структури в условия на карантина

Дискретни структури в условия на карантина

by Минко Марков -
Number of replies: 0

Уважаеми колеги.

Убеден съм, че сте запознати със заповедта на Ректора

  https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/novini/novini_i_s_bitiya/zapoved_na_rektora_na_sofijskiya_universitet_s_cel_ogranichavane_na_opasnostta_ot_razprostranenie_na_covid_19_koronavirus2

която прекратява занятията до 29 март.  Какво ще стане след това -- нямам представа.

Курсът по ДС не може да се проведе дистанционно и пълноценно.  Ние, екипът, нямаме готовност за такова нещо предварително.  Нямаше как да знаем, че ще ни връхлети това зло.  Сега ще ви посоча материали за самоподгоновка, но  това не е пълноценно обучение.  Ако можеше да се обучавате само с четене,  нямаше да има нужда от лекции и упражнения.  Обучението по математика не е еднопосочно наливане на информация (каквото е гледане на телевизия, примерно).  То иска някакво пренастройване на мисленето, или придобиване на ново мислене.  Би трябвало да имате много въпроси, четейки учебен материал по математика, и ролята на преподавателя включва отговаряне на въпросите по най-подходящия начин, с най-подходящите примери и аналогии; преподавателят не може да предвиди всички възможни въпроси, така отговорите, които дава, трябва да точно на ТЕЗИ въпроси, които получава в момента, което често включва усещане за това, къде разсъжденията на студента (задаващ въпроса) "куцат"; много често въпроси възникват от неправилни предварително изградени допускания/разбирания, чиято неправилност лъсва при задаване на въпрос.   Когато се учите да решавате задачи в нова за вас област, каквато е ДС, би трябвало да имате постоянна обратна връзка от обучаващия -- дали това, което правите, е правилно, дали разсъждавате правилно или грешно, и т.н.  Това, което пиша, е абсолютно добронамарено.  Аз самият съм правил безброй грешки, учейки се, и винаги в нова област съм в небрано лозе и си намирам пътя (ако изобщо...) с проби и грешки.  Няма нищо странно или срамно човек да прави грешки в нова област, напротив, нормално е.  Ролята на обучаващия е да открива тези грешки колкото може по-скоро и да ги коригира.  Затова казвам, че обучението по математика не е еднопосочен информационен поток, а е процес, в който обратната връзка е незаменима.

След всичко това: прочетете глави 1.2 "Релации" и 1.3 "Функции" от учебника.  Ако имате въпроси, задайте ги НЕ ПО ИМЕЙЛ,  а тук, във форума на курса -- за да бъдат видяни от всички и отговорите да са от полза на всички.  НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕ да задавате въпроси.

Ще сложа и задачи за релации.  Опитайте да решите всичките, като не гледате решенията на тези, които имат решения.

Ще пиша пак, когато има повече яснота за бъдещето на семестъра.


Бъдете здрави и се пазете.  Тази болест Е НЕЩО МНОГО СЕРИОЗНО.  Най-важното е здравето, другото ще се оправи някак.


Поздрави,

Минко