Курсът въвежда в съвременните системи и модели за управление на качеството в областтана софтуерното инженерство, и по-общо, на ИТ системите и услугите. Базиран е на процесно-ориентирани модели за организация на дейността и на практическите методики за оценка на сътветствието с тези модели. Въвежда се комплекса отдействия в една софтуерна и ИТ-интензивна организация с цел оптималноизползване на ресурсите и квалификациите за качествен продукт. За избор наподходяща стратегия за развитие се описват основните перспективи на балансираната система показатели на Каплан и Нортън (Balanced ScoreCard). Прави се общ преглед на системите за качество, като се изхожда от парадигмата, че качеството на продукта зависи основно от качествотона вътрешните процеси. Същността на курса е базиран на общо описание на модела CMMI (Capability Maturity Model Integration - Software Engineering Institute , Carnegie Mellon), който е де-факто стандарта на съвременната софтуерна иИТ индустрия. Подробно се разглеждат процесните области от Maturity Level 2 и част от Level 3, посветени съответно на успешно управление на дейносттана ниво проект (ниво 2) и институционални политики (ниво 3). Описват се дейностите по внедряване на програма за подобряаване на процесите (SPI , Software Process Improvement ), изпозването наразлични модели (включително стандартите ISO) и специалната адаптация на Европейския Софтуерен Институт(ЕСИ) за малки организации – IT Mark . Специално внимание се обръща на съвременните техники и форми на организация на работата – Agile development (и смятания за оксиморон “Agile CMMI” ), six-sigma и др. Разглеждат се моделите за ИТ услуги (CMMI for Services) и внедряване на ИТсистеми (CMMI for Acquisition), управление на екипи (People CMM, Team Software Processes/TSP), управление на риска и информационна сигурност (Resilience management). Студентите ще придобият обща представа за принципите иосновните дейности по управление на качеството, както и главните фактори за ефективно изпозване на ресурсите и организация на екипите.
Предвидени са практически упражнения за компонентите на цената на качеството, и казуси по постигане на целите на процесните области за управление и разработване на изискванията, планиране и мониторинг на проекти,верификация (Peer Review) и валидация. Част от процесните области ще бъдат разработени и представени от самите студенти.Предвидени са два междиннитеста, като основна част от крайната оценка от курса.
Курсът е част от разработваната квалификационна програма SEMP (Software Engineering Management Program) с Carnegie Mellon University и с подкрепата на USAID и „Америка за България“ Фондация. Завършилите успешно курса ще могат да продължат квалификацията си в курсовете: Advanced CMMI и TSP/PSP .- Teacher: Георги Шарков
- Teacher: Александър Георгиев
- Teacher: Ваня Данчева
- Teacher: Веселина Костова
- Teacher: Красимир Манев
- Teacher: Минко Марков
- Teacher: Павел Бойчев
разработването за операционна система iOS, която се налага сред водещите съвременни технологии в областта на мобилната разработка. iOS, заедно с платформата Cocoa Touch осигуряват програмно популярните мобилни устройства iPod Touch, iPhone и iPad, маркетирани от Apple.
В основата на платформата за разработка стои езикът Objective-C — обектно-ориентиран, рефлективен език за програмиране с динамична типизация. Курсът включва въведение в Objective-C и представя основните понятия в операционната система iOS. Акцентът на курса е подробен преглед на Cocoa Touch като средство за разработване на приложения за iPod Touch, iPhone и iPad устройства. Oтделено е внимание и на API, които предоставят достъп до различните хардуерни възможности на устройствата (геолокация, телефонни услуги, камера). След преминаването на курса, студентите ще могат сами да проектират и реализират мобилни приложения за iOS. Разработката на приложения става в интегрираната среда XCode за MacOSX. За нуждите на практическите упражнения, на студентите ще бъде осигурен отдалечен достъп до MacOSX сървъри, на които ще бъдат инсталирани нужните софтуерни пакети. С такива сървъри разполагат ФМИ и Лабораторията по Интерактивна Мултимедия към ФМИ.
- Teacher: Добрин Добрев
- Teacher: Станимира Железова
- Teacher: Павлина Колева
- Teacher: Боян Лазов
- Teacher: Георги Пенков
- Teacher: Георги Пенчев
- Teacher: Трифон Трифонов
- Teacher: Радан Ганчев
- Teacher: Димитър Димитров
- Teacher: Димитър Димитров
- Teacher: Калин Кадиев
- Teacher: Георги Пачов
- Teacher: Младен Раев
- Teacher: Трифон Трифонов