Настройки на записването


Курсът въвежда в съвременните системи и модели за управление на качеството в областтана софтуерното инженерство, и по-общо, на ИТ системите и услугите. Базиран е на процесно-ориентирани модели за организация на дейността и на практическите методики за оценка на сътветствието с тези модели. Въвежда се комплекса отдействия в една софтуерна и ИТ-интензивна организация с цел оптималноизползване на ресурсите и квалификациите за качествен продукт. За избор наподходяща стратегия за развитие се описват основните перспективи на балансираната система показатели на Каплан и Нортън (Balanced ScoreCard). Прави се общ преглед на системите за качество, като се изхожда от парадигмата, че качеството на продукта зависи основно от качествотона вътрешните процеси. Същността на курса е базиран на общо описание на модела CMMI (Capability Maturity Model Integration - Software Engineering Institute , Carnegie Mellon), който е де-факто стандарта на съвременната софтуерна иИТ индустрия. Подробно се разглеждат процесните области от Maturity Level 2 и част от Level 3, посветени съответно на успешно управление на дейносттана ниво проект (ниво 2) и институционални политики (ниво 3). Описват се дейностите по внедряване на програма за подобряаване на процесите (SPI , Software Process Improvement ), изпозването наразлични модели (включително стандартите ISO) и специалната адаптация на Европейския Софтуерен Институт(ЕСИ) за малки организации – IT Mark . Специално внимание се обръща на съвременните техники и форми на организация на работата – Agile development (и смятания за оксиморон “Agile CMMI” ), six-sigma и др. Разглеждат се моделите за ИТ услуги (CMMI for Services) и внедряване на ИТсистеми (CMMI for Acquisition), управление на екипи (People CMM, Team Software Processes/TSP), управление на риска и информационна сигурност (Resilience management). Студентите ще придобият обща представа за принципите иосновните дейности по управление на качеството, както и главните фактори за ефективно изпозване на ресурсите и организация на екипите.

Предвидени са практически упражнения за компонентите на цената на качеството, и казуси по постигане на целите на процесните области за управление и разработване на изискванията, планиране и мониторинг на проекти,верификация (Peer Review) и валидация. Част от процесните области ще бъдат разработени и представени от самите студенти.Предвидени са два междиннитеста, като основна част от крайната оценка от курса.

Курсът е част от разработваната квалификационна програма SEMP (Software Engineering Management Program) с Carnegie Mellon University и с подкрепата на USAID и „Америка за България“ Фондация. Завършилите успешно курса ще могат да продължат квалификацията си в курсовете: Advanced CMMI и TSP/PSP .
Самозаписване (Студент)
Самозаписване (Студент)