Анотация на учебната дисциплина:

"Дизайн на електронно обучение" е основен курс, включващ заниамния насочени към запознаване с различни методи, теории и подходи за планиране и разработване на курсове за обучение, и учебни единици, тяхното критично оценяване и сравняване на базата на философската и теоретичната им основа, избор на подходящи медии, учебни дейности и методи за оценяване, подходящи за всеки метод, проектиране на курсове с отчитане на нивото на обучаемите, както и на историята и културните особености на всеки специфичен контекст. Курсът завършва с планиране и описание на един примерен модул/курс за обучение.

Основна цел на курса: В края на курса студентите ще знаят как и ще могат да проектират и разработват учебно съдържание на електронен курс за обучение, учебен процес и учебни материали, съобразени със спецификата на електронното обучение, отчитайки също така особеностите на типа учебна институция - училище, университет, звено за професионално обучение, или доброволно учеща се общност от хора със сродни интереси.

Предварителни изисквания:
Владеене на английски език за четене на ниво, изучавано във ФМИ.
Целта на курса е студентите да усвоят теоретичните основи, основни инструменти и планиране при оценяване на постиженията в образованието и в частност - при електронното обучение (ЕО). Студентите ще усвоят основни методи и начини за оценяване на постиженията в режим на ЕО в различни предметни области и образователни контексти.

В курса се разглеждат теоретичните основи, статистическите методи и практическите приложения на оценяването в образованието и по-специално - в ЕО, както и използването на различни скали. Студентите имат възможност да се ориентират по-добре в особеностите на тестовото изпитване: подготовката, провеждането и оценяването му. Разглеждат се предимствата и недостатъците на този начин на изпитване. Подготовят се материали за оценяване и на практическата работа на преподавателя в тази дейност в среда на ЕО.

Прави се увод в класическата теория на тестовете за измерване на постижения в образованието. В тази част се използват някои статистически методи.

Разглеждат се подходящите за ЕО форми и методи за оценяване на „автентично”, „активно” и ИКТ-базирано учене и обучение - изпълнение на задача/процедура, решаване на казус, създаване на продукт, работа в група и екип, работа по проект, решаване на проблем, създаване и поддържане на портфолио и др.

От практическа гледна точка студентите се научават да използват компютърен софтуер и платформи за електронно обучение в дейностите свързани с оценяване знанията на обучаемите и да създават и прилагат инструментариум за автоматизиране на дейностите в оценяването на обучаемите.

Курсът завършва с разработване и публична защита на проект - разработване и представяне на оценъчен инструментариум за оценяване на постиженията на обучаемите в електронен курс за обучение.