Анотация:

Понастоящем разбиранията за това какво представлява ученето, къде и какво е неговото място, какви са неговите цели и предназначение и предназначение, се променят. Засилват се очакванията методите и съдържанието на преподаване и учене бързо да се приспособят към разнообразните сфери на интереси, потребности и търсения. Един инструмент към решаването на тези проблеми е когнитивната психология и нейните изследвания, анализи и резултати. Целта на курса е да разгледа обучението по математика през призмата на теориите, принципите и изводите на когнитивната психология, за да се повиши качеството нарезултати от обучението.

Предварителни изисквания:

Знания по училищните курсове по математика, педагогика, педагогическа психология и методика на обучението по математика.

Очаквани резултати:

В резултат на обучението в курса се очаква студентите

- да знаят основните постановки на когнитивната психология;

- да определят и оценяват мястото й в теорията и практиката на обучението по математика;

- да могат да извършат адекватни наблюдения и да събират количествени и качествени данни за поведенческите характеристика на учениците;

- да определят индивидуалните особености на учениците и да ги използват в професионалната си практика;

- да търсяти използват разнообразни по форма и съдържание средства за обучение.