Курсът разглежда спецификите и подходите за разработване на ИКТ-базирано обучение в три основни типа обучаващи организации

  • училища (общообразователни и професионални)
  • университети / висши училища
  • обучавщи звена в бизнес-организациите

Централно място в курса заема разработването и провеждането на обучение чрез използване на активни методи за обучение и оценяване, които са особено резултатни в среда на ИКТ, а именно:

  • Портфолио-метод и портфолио оценяване
  • Групова и екипна работа и оценяване
  • Решаване на проблеми с помощта на ИКТ и в ИКТ-среда
  • Проектна работа и оценяване на проекти
  • Други “автентични методи” на обучение и оценяване

Акцентът при разглеждането на методите за оценяване е поставен върху “автентичните методи за оценяване” - ония методи, коитомогат да бъдат разработени от обучаващия и използвани в класната стая или залата за обучение (реална или виртуална).