Настройки на записването

Модели за управление на качеството на софтуера и ИТ услуги.
(Увод в подобряване на процесите - Software Process Imporvement, CMMI )

Курсът въвежда обучаемите в съвременните системи и модели за управление на качеството в областта на софтуерното инженерство, и по-общо, на ИТ системите и услугите. Базиран е на процесно-ориентирани модели за организация на дейността и на практическите методики за оценка на сътветствието с тези модели. Въвежда се комплекса от действия в една софтуерна и ИТ-интензивна организация с цел оптимално използване на ресурсите и квалификациите за качествен продукт. За избор на подходяща стратегия за развитие се описват основните перспективи на балансираната система показатели на Каплан и Нортон ( Balanced ScoreCard ). Прави се общ преглед на системите за качество, като се изхожда от парадигмата, че качеството на продукта зависи основно от качеството на вътрешните процеси. Същността на курса е базиран на детайлно описание на модела CMMI ( Capability Maturity Model Integration - Software Engineering Institute , Carnegie Mellon ), който е де-факто стандарта на съвременната софтуерна и ИТ индустрия. Подробно се разглеждат процесните области от Maturity Level 2 и 3, посветени съответно на успешно управление на дейността на ниво проект (ниво 2) и институционални политики (ниво 3). Описват се дейностите по внедряване на програма за подобряаване на процесите ( SPI , Software Process Improvement ), изпозването на различни модели (включително стандартите ISO) и специалната адаптация на Европейския Софтуерен Институт (ЕСИ) за малки организации – IT Mark . Специално внимание се обръща на съвременните техники и форми на организация на работата – Agile development ( и смятания за оксиморон “Agile CMMI” ), six-sigma и др. Разглеждат се моделите за ИТ услуги (CMMI for Services) и внедряване на ИТ системи ( CMMI for Acquisition), както и управление на технически екипи (People CMM). Студентите ще придобият обща представа за принципите и основните дейности по управление на качеството, както и главните фактори за ефективно изпозване на ресурсите и организация на екипите.

Предвидени са практически упражнения за компонентите на цената на качеството, и казуси по постигане на целите на процесните области за управление и разработване на изискванията, планиране и мониторинг на проекти, верификация и валидация, практики относно Configuration Management и други. Част от процесните области ще бъдат разработени и представени от самите студенти, чрес което те ще придобият и презентационни умения. Придобитите знания ще допълнят методологично изучаваните в други курсове дейности по софтуерно производство, управление на проекти и екипи.

Самозаписване (Студент)
Самозаписване (Студент)