Уважаеми колеги от специалност Информатика,
Получих имейли във връзка с наскоро проведения изпит по ДАА и с наближаващата сесия 2 и поправителни изпити. Предпочитам да отговоря във форума, тъй като допускам, че повече от половината участници в муудъл се интересуват тези неща (съдейки по резултатите). Съжалявам за спама по отношение на колегите, които не се интересуват от предстоящите изпити.
1. Трите варианта на изпита имат различни по трудност задачи. Това е вярно и е камък в моята градина, понеже аз ги подбрах и формулирах. При изпит от само една задача (защото другото беше въпрос по лекциите) това може да се случи. Нормално, изпитът има 6 задачи, семестриалното контролно също има 6 задачи и де факто студентите от редовния курс получават оценка върху поне 12 задачи (има и малки контролни, но те са с малък тегловен коеф.). Освен това нормално няма варианти на изпита именно за да няма оплаквания от различно трудни варианти.
Тази година обстановката е абсолютно ненормална. Исках оценките да са от изпит, който се провежда в контролирана среда, което автоматично отхвърля правене на дистанционни изпити и поради което нямаше семестриално контролно. Исках да има малко хора в зала в даден момент, за да се минимизира риска от короната, но изпитът трябваше да се проведе в един полу-ден, защото няма екип, който да провежда изпита цял ден или дни наред. При тези ограничения няма как да се направи изпит с много задачи.
Когато няма диверсификация при задачите, не е невъзможно един вариант да се окаже по-лесен или по-труден. Вариантът с гърчавия масив се е оказал най-лесен... това е положението. Сигурно е трябвало да се въздържа от упътване при него, но станалото -- станало.
Мислех, че задачата с апроксимиращия алгоритъм също е много лесна с даденото упътване; това се оказа невярно най-малкото защото масово не се знае неравенството на триъгълника за разстоянията, което прави упътването безполезно. Какво да кажа, да сте знаели неравенстрото на триъгълника. Тази задача имаше най-малко решения. Май нямаше нито едно пълно решение.
Задачата с измамниците и почтените е от учебника на CLR. В третото издание е на стр 109, задача 4-5. Формулирана е с чипове, които могат да се тестват един друг. Има три подусловия. Първото го спестих (ако > 1/2 чипове са дефектни, няма как да решим задачата в най-лошия случай; това е adversary argument по същество -- повредените чипове се съюзяват и моделират поведение на изрядни чипове). Второто и третото подусловие е това, което включих в изпита. Мислех, че с двете упътвания задачата става лесно решима.
2. Студентите, които са се явили на сесия 1, категорично няма да се явяват на сесия 2.
3. Поправителния изпит по ДАА в текущото разписание е сложен на 03 септември. Имаше въпроси дали няма това да се промени заради заповед на Ректора. Не знам. В момента пише, че е на 03.09. Това дава предостатъчно време до държавния изпит, който е на 16 и 17 септември, пак според текущото разписание. Изпитните работи на студенти, чиито ДИ зависи от оценката по ДАА, ще бъдат прегледани и оценени с предимство.
Това е. Скоро ще пусна анкета за явянето на сесия 2.
Желая успех на всички,
ММ