Идеи за собствени проекти

Почти непобедим изкуствен интелект

Почти непобедим изкуствен интелект

от Александър Александров -
Number of replies: 1

В моя случай играта е "Точки". В началото взех идеята, за разглеждане на всички случаи до намиране на печеливш, буквално и написах копютърът да проверява за първото печелившо развитие на играта и да направи следващия си ход според това. Но това го направи дори по-слаб от оригиналния ми изкуствен интелект...

Какъв е алгоритъмът (алгоритмите) за почти непобедим изкуствен интелект?

In reply to Александър Александров

Re: Почти непобедим изкуствен интелект

от Калин Николов -

Като начало, разгледайте алгоритъма на Алфа-Бета отсичането, който е класически за този случай:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-beta_pruning

Разгледайте и статията за  Minimax  за по-теоретичен поглед:

http://en.wikipedia.org/wiki/Minimax

За поглед над проблема в дълбочина, разгледайте темите за простраство на състоянията и търсене в него в литературата.

 

Една много пълна кига по въпроса е: "Artificial Intelligence: A Modern Approach" на Russel и Norvig. Доста е голяма, но можете да разгледате съдържанието поне и да се задълбочите, където ви е интересно. Тук май намерих  PDF на цялата книга:

 

http://read.pudn.com/downloads153/ebook/668586/Artificial%20Intelligence%20A%20Modern%20Approach/Artificial%20Intelligence%20A%20Modern%20Approach.pdf

Има и литература на български. Ако се интересувате, ще препоръчам.