Представяне по теми

  • Проектиране на компютърни видео игри

    Изберете тема за курсов проект от представените по-долу и я заявете във Вики страницата.

    Настоящият курс въвежда студентите в света на съвременните видео игри и най-вече в концепциите, принципите и методите на тяхното проектиране и разработка. Той започва с основни понятия при компютърните игри, архитектура и процес на софтуерна разработка, минава през развитие на образа на играча, разказване на истории (storytelling), методи за постигане на оптимално игрово изживяване, механика на игра, балансиране и дизайн на нива, и стига до областта на сериозните игри и персонализацията и адаптацията при видео игрите. Освен това, с помощта на практически упражнения, студентите ще получат знания и умения в проектирането и разработването на 3D видео игри, използващи популярната платформа Unity.

    Предварителни изисквания: студентите, посещаващи този курс, трябва да имат опит в програмирането на С# и/или JavaScript. Желателно е да са запознати с обектно-ориентирания анализ и дизайн на софтуерни системи.

    Курсът ще се провежда в бл. 2 (БАН), в зали А, С и 306, от 8:00ч. до 10:30ч. на модулен принцип, с максимален брой студенти, равен на 30.

  • Модул 1 - 22.02.2017г.

  • Модул 2 - 24.02.2017г.

  • Модули 3 и 4 - 01.03.2017г., 8-13ч.

    • Разработване на героите в играта - образи на играчи и компютърно-управляемите герои (non-player characters, или NPC). Описание на героя. Типови герои. Визуално и вербално развитие на игрови герой. Разработване на NPC и роля на изкуствения интелект – стратегии и поведение.

    • Игри с разказване на история (storytelling) – дефиниции, развитие и основни понятия. Структурирани истории - пътуване на героя. Линейни и нелинейни истории. Прецизност и механизми за ускоряване на повествованието. Истории с управление от играча. Примери.

  • Модул 5 - 10.03.2017г.

  • Модул 6 - 17.03.2017г.

  • Модул 7 - 24.03.2017г.

    • Балансиране на игра - дефиниции и основни понятия. Видове предизвикателства. Криви на игрова прогресия. Стратегии за участие в PvP и PvE игри. Балансиране на симетрични и асиметрични игри. Управление на абсолютна и относителна трудност, вероятност и риск.

  • Модул 8 - 24.03.2017г.

    Откроено
    • Дизайн на нивáта - дефиниции и основни принципи на проектиране. Криви на учене и на трудност. Модел на потока за ниво на игра. Процес на дизайн на нивá.

    • Инструкции за работа:

      1. Довършване на първо ниво на игра "Стрелба по кутии" (от модул 3).

      2. Анимации на мишените

      3. Дизайн и имплементация на второ ниво.

      4. Билд на игра Box Shooter за Уеб браузър и за десктоп платформа

  • Модул 9 - 16.06.2017г.

    • Сериозни игри - определения, история и цели. Таксономия на сериознитe игри - видове и използване в различни сектори. Игри за обучение и учене. Примери. Оценяване на мотивацията и на ефекта от обучението чрез сериозни игри.

  • Модул 10 - 23.06.2017г.

    • Персонализация и адаптация в игри. Ориентирана към играча адаптация. Моделиране на играча. Измерване на познавателните умения, емоциите и стила на игра. Адаптивни игрови процеси - видове. Примери.