Представяне по теми
-
Изберете тема за курсов проект от представените по-долу и я заявете във Вики страницата.
Настоящият курс въвежда студентите в света на съвременните видео игри и най-вече в концепциите, принципите и методите на тяхното проектиране и разработка. Той започва с основни понятия при компютърните игри, архитектура и процес на софтуерна разработка, минава през развитие на образа на играча, разказване на истории (storytelling), методи за постигане на оптимално игрово изживяване, механика на игра, балансиране и дизайн на нива, и стига до областта на сериозните игри и персонализацията и адаптацията при видео игрите. Освен това, с помощта на практически упражнения, студентите ще получат знания и умения в проектирането и разработването на 3D видео игри, използващи популярната платформа Unity.
Предварителни изисквания: студентите, посещаващи този курс, трябва да имат опит в програмирането на С# и/или JavaScript. Желателно е да са запознати с обектно-ориентирания анализ и дизайн на софтуерни системи.
Курсът ще се провежда в бл. 2 (БАН), в зали А, С и 306, от 8:00ч. до 10:30ч. на модулен принцип, с максимален брой студенти, равен на 30.
-
Тази Wiki страница е за записване за тема на курсов проект по ПКВИ за 2016/2017г., летен семестър. Моля в срок до 31.05.2017г. вкл. да отразите избраната тема в таблицата с указване на имената на студентите и ФН, като избягвате дублирането на теми.
-
Това задание е създадено за предаване на курсов проект по "Проектиране на компютърни видео игри". В сила са следните изисквания:
1) проектът се разработва самостоятелно или колективно по предварително избрана тема, но се качва в сайта от един от авторите (позволено е многократно качване, като се оценява последната версия);
2) в заданието трябва да качи архив (ZIP или RAR) с файловете от курсовия си проект, вкл. и документацията на проекта в PDF формат. За документация напишете 5-6 страници, поясняващи дизайна на играта, и укажете какво е свършил всеки един участник в екипа (в случай на работа в екип);
3) архивът трябва да е именован съгл. конвенцията DCVG2017_ProjectNoXXX, където ХХХ е номера на темата на проекта от aктуализирания списък с теми за проекти. Той трябва да се качи не по-късно от два дни преди защитата на проекта. При качването на архива укажете коя е темата, по която сте работили. Допуска се и качването на архиви с чернови, като трябва да се укаже кое е чернова и кое - крайна версия;
4) защитите на проектите ще се проведат през последния учебен ден на летния семестър, т.е. на 10.06.2017г., събота, от 12 до 15ч. сутринта;
5) на защитата на проекта трябва да присъстват всички участници от екипа
Успешна работа!
-
-
Уводна лекция
-
Въведение в компютърните игри - история, определения и основни понятия. Развлекателни и сериозни игри. Mетоди за визуализация. Процес на играене (gameplay). Конкуренция и сътрудничество. Роля на играча. Игри с един и с повече играчи - видове. Игрални жанрове. Културни, възрастови и полови аспекти. Примери.
-
-
-
Архитектура на игри и процес на разработка. Игрови цикъл. Софтуерни платформи за създаване и управление на игри (game engines). Фази и роли в разработката на игри. Документация. Игрови прототипи и тестване на игра. Модификации (mods). Бизнес модели и роли - проектанти на игри, издатели, дистрибутори и търговци на дребно.
-
1. Потребителски интерфейс и работа с Unity
2. Разработка на видео игра "Roll-A-Ball" (базова функционалност)
-
-
-
Разработване на героите в играта - образи на играчи и компютърно-управляемите герои (non-player characters, или NPC). Описание на героя. Типови герои. Визуално и вербално развитие на игрови герой. Разработване на NPC и роля на изкуствения интелект – стратегии и поведение.
-
Игри с разказване на история (storytelling) – дефиниции, развитие и основни понятия. Структурирани истории - пътуване на героя. Линейни и нелинейни истории. Прецизност и механизми за ускоряване на повествованието. Истории с управление от играча. Примери.
-
-
-
Игрови интерфейс. Взаимодействие човек-компютър и потребителски интерфейс. Категории на конзоли и други устройства за игри. Схеми за вход. Проектиране на ориентиран към играча интерфейс. Типове играчи. Модели на управление на взаимодействието и камерата. Игрово изживяване. Оценка на игрово изживяване.
-
Разработка на видео игра "Търкаляща се лудост" (първо ниво). Помощни материали: инструкции за работа.
-
За да играете с Уеб-базираната версия на играта, инсталирайте Unity plugin във Firefox браузър и отворете файла ./RollerMadness/WebGL/index.html
Генерирайте WebGL версия и за вашата игра.
-
-
-
Игрова механика - дефиниции, концепции, правила. Видове механика на игра - физика и сблъскване, вътрешна икономика, механизми за напредък, тактическо маневриране, социално взаимодействие. Дискретни механика срещу непрекъсната механика. Процес на играене (gameplay) - умение, стрес, и трудност. Възникване (emergence) и прогресия - структурни различия и интеграция. Случайност спрямо възникване. Примери.
-
Заб. Поради големия обем на файла във формат MP3, AVI и WAV (над 100МВ), публикувам аудио записа в AMR формат. Който желае, може да си го конвертира до друг формат локално.
-
Заб. Поради големия обем на файла във формат MP3, AVI и WAV (над 100МВ), публикувам аудио записа в AMR формат. Който желае, може да си го конвертира до друг формат локално.
-
Разработка на видео игра "Стрелба по кутии" (първо ниво). Помощни материали: инструкции за работа (обновен на 25.03).
-
Създадена съгл. стъпките от инструкциите за този модул
-
-
-
Балансиране на игра - дефиниции и основни понятия. Видове предизвикателства. Криви на игрова прогресия. Стратегии за участие в PvP и PvE игри. Балансиране на симетрични и асиметрични игри. Управление на абсолютна и относителна трудност, вероятност и риск.
-
-
-
Дизайн на нивáта - дефиниции и основни принципи на проектиране. Криви на учене и на трудност. Модел на потока за ниво на игра. Процес на дизайн на нивá.
-
Инструкции за работа:
1. Довършване на първо ниво на игра "Стрелба по кутии" (от модул 3).
2. Анимации на мишените
3. Дизайн и имплементация на второ ниво.
4. Билд на игра Box Shooter за Уеб браузър и за десктоп платформа
-
-
-
Сериозни игри - определения, история и цели. Таксономия на сериознитe игри - видове и използване в различни сектори. Игри за обучение и учене. Примери. Оценяване на мотивацията и на ефекта от обучението чрез сериозни игри.
-
-
-
Персонализация и адаптация в игри. Ориентирана към играча адаптация. Моделиране на играча. Измерване на познавателните умения, емоциите и стила на игра. Адаптивни игрови процеси - видове. Примери.
-