Както е записано в конспекта, окончателната оценка се формира от 4 оценки със съответните тегла.
Две от тези оценки, а именно оценката на асистента и оценката от състезанието, са извън мой контрол (по-точно, при две от групите асистентската оценка е извън мой контрол). Каквото ми дадат като оценка по шестобална система, това е.
Оценките, които са под мой контрол, ще се формират от точки - еди-колко точко от максимум еди-колко, тоест някакъв процент от 100%. Тези проценти ще се преобразуват в оценки по шестобалната система по следния начин:
[ 0% .. 50%) --> 2
[50% .. 62.5%) --> 3
[62.5% .. 75%) --> 4
[75% .. 87.5%) --> 5
[87.5% - 100%) --> 6
Когато се оформя окончателната оценка по шестобалната от четирите оценки (които също са по шестобалната), заклъгляването е стандартното ceil(x - 1/2 + \epsilon). С едно изключение - всяка оценка под 3.00 - \epsilon се закръглява към 2, независимо дали е 2.00 или 2.9.
--
ММ
Привет!
Пиша от името на целия поток. Може ли да дадете някаква дата и място за разбиране на оценките от теоретичното контролно по ДАА? Също така, кога евентуално ще се нанасят оценки в книжките?
Поздрави
Виктор Митев
Пиша от името на целия поток. Може ли да дадете някаква дата и място за разбиране на оценките от теоретичното контролно по ДАА? Също така, кога евентуално ще се нанасят оценки в книжките?
Поздрави
Виктор Митев
Привет,
Съжалявам за късния отговор, тези дни останах без компютър и лаптоп едновременно и сега пиша от стар лаптоп.
Мястото за разбиране на оценките от теор. контролно е тук, в муудъл. Датата - утре (надявам се). Почти съм готов с проверката като точки. Резултатита са изключително лоши и се налага да променя алгоритъма за превръщане на точки в оценки.
Наистина, забавих проверката на тези контролни много, но това не се отразява с нищо на окончателните ви оценки. Теоретичното контролно е окончателно, поправки не се предвиждат. От друга страна, окончателната оценка не може да се получи преди да са готови оценките от състезанията, а---както разбрах от студенти по време на последната лекция---ще има състезание-поправка на 06.07.
За нанасянето в книжки не бях мислил, но това е лесна работа. Веднага след получаването на окончателните оценки ще дам няколко чАса време, в което ще стоя в кабинет 503 и ако някой иска записване на оценката - да заповяда.
--
ММ
ПП Сетих се и нещо друго. На поправителната сесия едва ли ще има състезание, просто няма да има кой да пусне системата. Така че поправката _вероятно_ ще е писмена работа, донякъде аналогична на миналото контролно.
Съжалявам за късния отговор, тези дни останах без компютър и лаптоп едновременно и сега пиша от стар лаптоп.
Мястото за разбиране на оценките от теор. контролно е тук, в муудъл. Датата - утре (надявам се). Почти съм готов с проверката като точки. Резултатита са изключително лоши и се налага да променя алгоритъма за превръщане на точки в оценки.
Наистина, забавих проверката на тези контролни много, но това не се отразява с нищо на окончателните ви оценки. Теоретичното контролно е окончателно, поправки не се предвиждат. От друга страна, окончателната оценка не може да се получи преди да са готови оценките от състезанията, а---както разбрах от студенти по време на последната лекция---ще има състезание-поправка на 06.07.
За нанасянето в книжки не бях мислил, но това е лесна работа. Веднага след получаването на окончателните оценки ще дам няколко чАса време, в което ще стоя в кабинет 503 и ако някой иска записване на оценката - да заповяда.
--
ММ
ПП Сетих се и нещо друго. На поправителната сесия едва ли ще има състезание, просто няма да има кой да пусне системата. Така че поправката _вероятно_ ще е писмена работа, донякъде аналогична на миналото контролно.
Здравейте,
Каква е последно точно формулата за преобразуване на точките в оценки за задължителния предмет? Доколкото разбрах се взима оценката от контролното като процент и се умножава по 0.50, взима се оценката от асистента пак като процент и се умножава по 0.05, взима се оценката от практикума и се умножава по 0.45 и след сумирането на тези три неща се гледа по даденото разпреденение на процентите (>= 87.5 -> 6...). Това така ли е?
Също така на 01.07 ли ще може да ни се нанесат оценките?
Поздрави,
Ивайло Петров
Каква е последно точно формулата за преобразуване на точките в оценки за задължителния предмет? Доколкото разбрах се взима оценката от контролното като процент и се умножава по 0.50, взима се оценката от асистента пак като процент и се умножава по 0.05, взима се оценката от практикума и се умножава по 0.45 и след сумирането на тези три неща се гледа по даденото разпреденение на процентите (>= 87.5 -> 6...). Това така ли е?
Също така на 01.07 ли ще може да ни се нанесат оценките?
Поздрави,
Ивайло Петров
Здравей.
Горе-долу е така. Ама не съвсем.
Оттук нататък работя само с оценки по шестобалната система. Точки повече няма. Лично моите предпочитания са, да се смята с точки докрая и обръщането в шестобална да е в последния момент, но курсът има някаква формална рамка, извън която не мога да излизам. Единственото, което мога да направя извън тази рамка е на хората, които имат оценка НАД 50 точки на теор. контролно (един вид, 6+), да дам нещо отгоре при окончателното оформяне на оценката.
Схемата с тегловните коефициенти е, както си я разбрал. Закръгляването е стандартното за шестобалната система с едно изключение, а именно
if mark >= x.5 then mark = x +1 else mark = x
където x \in {3,4,5}. Изключението е, че в интервала [2.00, 3) се закръглява с floor(x) към 2.
--
ММ
Горе-долу е така. Ама не съвсем.
Оттук нататък работя само с оценки по шестобалната система. Точки повече няма. Лично моите предпочитания са, да се смята с точки докрая и обръщането в шестобална да е в последния момент, но курсът има някаква формална рамка, извън която не мога да излизам. Единственото, което мога да направя извън тази рамка е на хората, които имат оценка НАД 50 точки на теор. контролно (един вид, 6+), да дам нещо отгоре при окончателното оформяне на оценката.
Схемата с тегловните коефициенти е, както си я разбрал. Закръгляването е стандартното за шестобалната система с едно изключение, а именно
if mark >= x.5 then mark = x +1 else mark = x
където x \in {3,4,5}. Изключението е, че в интервала [2.00, 3) се закръглява с floor(x) към 2.
--
ММ
Благодаря много за информацията!
Имам само един въпрос - защо няма да се взимат под влияние и домашните, които писахме през семестъра по време на лекции?
Поздрави,
Богдана Ракова
Имам само един въпрос - защо няма да се взимат под влияние и домашните, които писахме през семестъра по време на лекции?
Поздрави,
Богдана Ракова
По две причини. Първата е, че глупаво се съгласих да се пише не в кратък псевдокод, а на реални програмни езици. За награда получих огромни програми с доволно засукани конструкции, които конспрукции нямат никакво значение за сложността, но правят четенето бавно и досадно. Тук има и подпричина - нямам асистенти за целта. Системата с такива домашни работи, и то много добре, отвъд океана, но там всеки такъв курс има множество (поне двама биха били за такъв курс с толкова студенти, може би три) асистенти, които са докторанти или магистри в катедрата и на които се плаща прилична сума за тази работа. За аналогичен курс с подобен брой студенти, за значително по-кратък семестър, натоварването за проверка на домашни (давани всяка седмица) би било към 120 часа. Което е реално число. Естествено, грешката е моя, мислех, че мога да се справя между другото и с това. Е, не мога. Нито има кого да хвана за стотина и отгоре чАса работа, без пари, само за майсторлъка.
Другата причина е *******та етика на българските студенти, за които преписването е нещо съвсем естествено. От тези домашни има смисъл, ако човек се поблъска сам. Не че там отвъд не се преписва, но чак в такива размери. Когато човек си е правил сам домашните, и то редовно, няма никакъв проблем да се яви на семестриално контролно по всяко време, да има изпити през ден или всеки ден в края на семестъра и да изкара добре. Тук се вдига вой при наличие на две контролни в един ден или дори просто близо едно до друго във времето именно защото не се учи през семестъра. Искам да кажа, нямам никакво желание да прекарвам часове и часове над писмени работи, голяма част от които са преписвани.
Грешката е моя, че се опитах да пренеса механично една система за поощряване на ученето и частично оценяване в неподходяща среда.
Другата причина е *******та етика на българските студенти, за които преписването е нещо съвсем естествено. От тези домашни има смисъл, ако човек се поблъска сам. Не че там отвъд не се преписва, но чак в такива размери. Когато човек си е правил сам домашните, и то редовно, няма никакъв проблем да се яви на семестриално контролно по всяко време, да има изпити през ден или всеки ден в края на семестъра и да изкара добре. Тук се вдига вой при наличие на две контролни в един ден или дори просто близо едно до друго във времето именно защото не се учи през семестъра. Искам да кажа, нямам никакво желание да прекарвам часове и часове над писмени работи, голяма част от които са преписвани.
Грешката е моя, че се опитах да пренеса механично една система за поощряване на ученето и частично оценяване в неподходяща среда.
здравейте
2 на теоретичния или на някое от другите нали не означава, че сме директно скъсани?
2 на теоретичния или на някое от другите нали не означава, че сме директно скъсани?
Не, разбира се.
При 2 на контролното, 6 на състезанието и 6 на асистенската оценка, средното претеглено е тройка.
При 2 на контролното, 6 на състезанието и 6 на асистенската оценка, средното претеглено е тройка.
А защо тройка? Формулата не е ли 0.5 * оценката от контролното + 0.05 * оценката на асистента + 0.45 * оценката от състезанието? При 2, 6 и 6 се получава 4 в такъв случай.
Здравейте отново
тъй като вече са налице всички оценки, или почти всички(без 01.07) ще може ли да направите една таблица примерно оценка от Теоретично, оценка от асистента , оценка от състезанието и крайна оценка, понеже все още се чудим как се смятат точно оценките и кои на какво колко има. Аз примерно не си знам оценката от асистена.
P. S. мога и аз да си поиграя да направя такава таблица но нямам всички оценки и точната формола за крайната оценка(или поне още не съм я усмислил както трябва).
тъй като вече са налице всички оценки, или почти всички(без 01.07) ще може ли да направите една таблица примерно оценка от Теоретично, оценка от асистента , оценка от състезанието и крайна оценка, понеже все още се чудим как се смятат точно оценките и кои на какво колко има. Аз примерно не си знам оценката от асистена.
P. S. мога и аз да си поиграя да направя такава таблица но нямам всички оценки и точната формола за крайната оценка(или поне още не съм я усмислил както трябва).