Форум за въпроси

Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Георги Бонев -
Number of replies: 8

       Добър ден на всички!

       Исках да повдигна един въпрос, който, вярвам, засяга всички студенти, а и самите преподаватели.

       След проведения изпит за ниво 3 по ООП се появиха множество възмутени коментари относно теста и практическата задача. На всички ни бе обяснено, че е възможно в задачите от теста да е имало известни проблеми, но, в крайна сметка, тестът бе еднакъв за всички, едни успяха да го издържат, други - не.

      След което идва ред на задачата, сложна или не, с достатъчно време на разположение или не, няма значение, някои успяха да се справят, други - не.

      Дотук добре. Но малко преди да излязат резултатите от практическата задача, се разнесоха слухове, че до следващото ниво са допуснати студенти, които не са успели да преминат теста. Звучи доста глупаво, за да бъде възприето като истина, до момента в който не се сдобих с доказателство, че това наистина е така. Изпратени са персонални имейли до определени хора, в които се споменава, цитирам, че "след внимателно преглеждане на отговорите от теста и наличните данни за представянето на студентите, реших да Ви поканя на следващата фаза от изпита, въпреки че не сте решавали задачата за базовото ниво. Моля да се явите на втората фаза,а при успешно преминаване - и на защита на проект". Съобщението е изпратено от доцент Калин Георгиев.

     В началото ми се искаше да мисля, че е станало объркване, но няколко човека заявиха, че е истина, а и вече присъстват официално в протоколите за явяване на изпит за следващото ниво.

     Не смятате ли, че това е несправедливо, крайно възмутително и да не кажа - смешно?

     Защо определени хора получават втора възможност под предлог, че задачите в теста били неуместни или нещо подобно? Но задачите не бяха ли за всички едни и същи? Едни успяха да се справят, други - не. В крайна сметка, по решение на лекторите (или на част от тях, без значение), хора, които не са издържали теста, не са  решавали задача, но по едни или други съображения, ще бъдат допуснати до следващото ниво, с други думи - ще им бъде даден втори шанс. Защо??

    Не смятате ли, че е крайно несправедливо спрямо хората, които са си издържали изпита успешно, спрямо студентите, които също не са успели да се справят с теста, но не са получили този шанс?

   Ами да, защо не предоставихте тази втора възможност на всички, което са се препънали с теста, защо не оповестихте решението си пред всички, тук, във форума, а решихте да изпратите персонални имейли, и то само на определени хора?

   После се появиха слухове, че имало критерий, по който били подбирани студентите, които не са издържали теста, да се явят на следващото ниво - нещо от сорта на: над 4,57 точки на теста и взет изпит по УП от миналия семестър. Чудесно! Има критерий! Но, първо, убеден съм, че не всички студенти, отговарящи на този критерий, са били уведомени. Отново си задавам въпроса, защо не уведомихте всички за това свое решение, защо не публикувахте тук критерия и всеки, отговарящ на него, да се възползва от предоставената му възможност? Не - по една или друга причина, Вие решихте да скриете това свое решение от масата студенти и да уведомите лично единствено подбраните измежду тях. Звучи някак неуместно и крайно съмнително...

    Хубаво, след като сте решили да дадете втори шанс на определи хора, нестигнали дори до практическата задача, защо тогава не дадохте и втори шанс на онези, които са си взели теста успешно, но не са преминали задачата? Ако се замислите, те са се справили едно идея по-добре от тези, които не са си взели теста, и, ако първите заслужават втори шанс, то вторите заслужават в пъти повече!

    Явно не и според Вас! Аз съм от студентите, минали теста, но неиздържали задачата. Не възприемайте този пост като последна надежда, че ще получа втора възможност, не е така. Аз ще получа тази възможност, както и всички останали, нуждаещи се от нея - още след месец-два. Но да бъде даван втори шанс само на определени хора, независимо какъв е критерия, когато това решение не е оповестено официално пред всички и когато то ощетява огромна част от колегите, мисля, че то е крайно несправедливо и всички трябва да бъдат запознати с него!

   Да бъдат давани като причина за взетото решение открити нередности в задачите не е оправдание, задачите бяха едни и същи за всички. И тези, които не са се справили, трябва да се явят през септември, заедно с останалите, които не са взели задачата. Или, ако бъде дадена втора възможност на едните, да бъде предоставена и на другите! Взетото от Вас решение е несправедливо, крайно възмутително и създава допълнително напрежение както между студентите и преподавателите, така и между самите студенти!

    Вярвам, че до това решение се е стигнало с добри намерения, но това няма никакво значение, когато то ощетява огромна част от студентите. Какво излиза за колегите, които са се провалили на задачата, че, за да получат втори шанс, изобщо не е трябвало да преминават теста ли? Много жалко в такъв случай, че се справих с теста, трябваше да се проваля, ама с малко, че да ми се даде втори шанс...

   Звучи доста глупаво и неуместно! ... Но е така.

   Бих искал да чуя мнението на колегите и бих се радвал да получа логично обяснение за взетото от Вас решение!

   Благодаря за вниманието!

   Поздрави,

   Георги

In reply to Георги Бонев

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Калин Николов -

По време на редовни лекции проведох със студентите няколко дискусии относно метода за оценяване на курса. Колегата може би ги е изпуснал. Публично обявих, че възнамерявам да се възползвам от правото си на преподавател да имам лични впечателения от някои студенти. Колегата може би е изпуснал и това.

In reply to Калин Николов

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Георги Бонев -

   Благодаря за отговора Ви!

   Присъствах на лекциите, запознат съм с тези Ваши намерения, имате право като преподавател да вземате каквото решение пожелаете, нормално е да имате и впечатления от някои студенти. Това си личи и към изключително специалното отношение към тях. Хубаво е, че награждавате определени студенти спрямо тяхното участие на лекции, но, в случая, мисля, че решението е крайно несправедливо спрямо всички останали студенти. Всеки има силни и не толкова силни моменти, твзи хора не са се справили на теста, но понеже са взимали участие на лекции, сте преценили, че заслужават втори шанс. Но в крайна сметка, те не са се справили.. както и много други, които остават ощетени. Част от тези хора бяха крайно възмутени от задачите в теста, изявиха претенции и получиха компенсация.. Но задачите бяха еднакви за всички и напред трябва да првминат само студентите, които са издържали теста, а не тези, които са вземали участие в лекциите. Затова се нарича изпит, който е еднакъв за всички, едни се справят и продължават, други - не, и се явяват отново, но редом с всички скъсани. Участието на лекции не може да промени това. При цялото ми уважение, това решение е крайно несправедливо.

In reply to Калин Николов

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Грациела Ганчева -

Оценяването трябва да е еднакво за всичко щом сте решили да следвате еднаква програма със специалности И,КН,СИ !!!!

Не е въпрос за лични впечатления.  Това какво някой има по УП или как се е държал по време на лекции или упражнение слабо би трябвало да ви касае щом критерия за оценяване на изпита е ЕДИН (ДА/НЕ). Критерия си е критерии иначе е анархия както цялата ни държава!

И аз имам 5 по УП и се оправям с ООП-то но се изложих на изпита. С право асистент Армянов ме скъса! Ще го оправя на лято!
Така трябва да е и за останалите които са НЕ!

In reply to Калин Николов

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Асен Джумалиев -

Здравейте,

На нас не ни се иска присъствие на лекции или упражнения – искат се резултати. Не разбирам защо някой, който е издържал даден тест няма да получи шанс, а някой НЕиздържал същия даден тест – ще получи шанс. Позволих си да проверя схемата за оценяване и в изискванията за явяване на изпит за ниво 4 не пише – 40% мнение на лектор, 30% присъствие на лекции, 30% резултат. До колкото виждам там има едно единствено изискване – да е издържал изпит за 3. Ако в критерия влиза и мнение на лектор и присъствие на лекции е добре да се напише някъде за хората, които са загрижени за оценките си, да знаят, че трябва да присъстват на лекции и да се опитат да получат добро мнение от лектора. Нечестното е, че критериите се огъват за част от хората.

Поздрави


In reply to Асен Джумалиев

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Калин Николов -

Изглежда са налага да напомня, че формата на обучение, която сте записали, е редовна. Меко казано е странно критерият Ви дали да посещавате занятия да зависи именно от схемата за оценяване.

Позволете ми да изразя несъгласие с Вас по въпроса за личното мнение. Аз намирам за важно всеки преподавател да си изгражда лично мнение за студентите, доколкото обстоятелствата позволяват, и да го използва както намери за добре. Все пак не сме online платформа с видео и тестове. Човешкият интелект и способност за гъвкави решения е важен. Разбирам неоудобствата от това, че критерият не подлежи на пълна формална дефиниция. Опитът ми на преподавател и професионалист ме е начуил, че това всъщност е от полза на студентите.

Каня Ви на някоя от лекциите по СДП да обсъдим проблема на живо. Както знаете, отворен съм за мения и предложения. Но не възнамерявам да коментирам повече този въпрос online.

Поздрави и успех на всички!

In reply to Калин Николов

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Грациела Ганчева -

Тоест ще ни кажете че ако отидете в банка да теглите кредит и имате познат служител който знае че имате добри намерения, но нямате гарант, то банката ще Ви отпусне кредита поради доброто мнение на служителя си?

ФМИ не е печатница на дипломи така че щом някой не е минал даден изпит по каквато и да е дисциплина означава че не покрива изискваните критерии.

Не сме УНСС, не сме СофтУни, не сме Телерик! Ние сме ФМИ и се очаква ние да сме най-добрите! Това зависи от вас!

In reply to Калин Николов

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Антон Чернев -

Здравейте,

Ще изразя мнението си като неутрален човек - решението Ви по никакъв начин не би могло да засегне оценката ми, но това не ми отнема правото да коментирам.

Според мен идеята за "мнение на лектор" е нередна. Упражненията, а не лекциите, са занятията, при които подобно мнение може да бъде изградено. Няколко причини - на упражнения се събират по-малко хора и качествата на всеки студент изпъкват по-добре; на упражнения акцентът върху уменията на студентите е много по-ярък, защото са ориентирани практически; на лекции най-лесно се забелязват хората, които задават въпроси, но не малко студенти просто осмислят материала сами и остават незабелязани.

Ако екипът от преподаватели много държи да дава втори шанс на някои хора (това също не подкрепям), според мен асистентите са тези, които са много по-способни да изразят обективно мнение.

Жалко, че отлагате дискусията на този важен въпрос за след 4 месеца! Бих се радвал да чуя и мнения на други преподаватели.

Поздрави,

Антон

In reply to Георги Бонев

Re: Несправедливо решение за допускане до следващата фаза на изпита по ООП

от Грациела Ганчева -

ЕХА..... Сериозно ли??? Ако е така, това е пълна простотия!!! Нали сме по една програма?? (УЖ)

Не е възможно доцентите от различните специалности да си спазват техни правила. Три специалности сме бе хора! Щом сте скъсали до там. На поправката пак. Какви са тия лиготии с лични мейли и да пускате с някакви критерии само "НЯКОЙ ИЗБРАНИ". Правилата са си правила за всички. Теста си беше поносим и задачата също. Бяха базови неща. Това че сме изпокъсани повечето е НАША вина защото никой не сяда да си решава НЕ задължителните домашни и накрая "голямата четворка" не можем да напишем и ревем. 

ТОВА Е НЕДОПУСТИМО! 

Нека вашето решение бъде обяснено на всички специалности във ФОРУМА! 

Поздрави,

Грациела