Topic outline

  • Софтуерни шаблони за проектиране

    Изберете тема за курсов проект от представените по-долу и я заявете във Вики страницата.

    Esher 1
    • Настоящият курс е фокусиран  върху практическите аспекти на прилагането на шаблони в проектирането и поддръжката на съвременни софтуерни системи.
    • Студентите ще бъдат запознати с различните типове обектно-ориентирани шаблони за проектиране и многократното им използване при различни приложения.
    • Шаблоните са групирани в три основни групи - градивни, структурни и поведенчески. Представянето им става основно с използване на унифицираният език за моделиране (UML) и примери на Java. Специално внимание се обръща на разработката, документирането, тестването и многократното и съвместно използване на шаблони и библиотеки от шаблони.


    Броят на записалите се студенти за курса е ограничен до 30.

    • Тази Wiki страница е за записване за тема на курсов проект по СШП за 2016/2017г., летен семестър. Моля в срок до 31.05.2017г. вкл. да отразите избраната тема в таблицата с указване на имената на студентите и ФН, като избягвате дублирането на теми.

    • Това задание е създадено за предаване на курсов проект по "Софтуерни шаблони за проектиране". В сила са следните изисквания:

      1) проектът се разработва самостоятелно или колективно по предварително избрана тема, но се качва в сайта от един от авторите (позволено е многократно качване, като се оценява последната версия);

      2) в заданието трябва да качи архив (ZIP или RAR) с файловете от курсовия си проект, вкл. и документацията на проекта в PDF формат. За документация напишете 5-6 страници съдържателен текст с UML диаграми, поясняващи шаблоните, и укажете какво е свършил всеки един участник в екипа (в случай на работа в екип);

      3) архивът трябва да е именован съгл. конвенцията SDP2017_ProjectNoXXX, където ХХХ е номера на темата на проекта от aктуализирания списък с теми за проекти. Той трябва да се качи не по-късно от два дни преди защитата на проекта. При качването на архива укажете коя е темата, по която сте работили. Допуска се и качването на архиви с чернови, като трябва да се укаже кое е чернова и кое - крайна версия;

      4) защитите на проектите ще се проведат през последния учебен ден на летния семестър, т.е. на 10.06.2017г., събота, от 9 до 12ч. сутринта;

      5) на защитата на проекта трябва да присъстват всички участници от екипа


      Успешна работа!

    • Quiz icon
      Краен тест по СШП - 28.06.2017г., от 9 до 11ч. в зала 306, бл. 2 (БАН) Quiz
      Not available unless: You enter the correct password
  • Лекционен модул 1 - 20.02.2017г.

  • Лекционен модул 2 - 23.02.2017г.

    • Дефиниции, типове и свойства. Прилагане на шаблони в проектирането и имплементацията на софтуерни системи. Йерархична класификация на шаблоните. Обектно-ориентирани шаблони. GoF шаблони

    • Software design patterns have roots in the architectural patterns of Christopher Alexander, and in the object movement. According to Alexander, patterns repeat themselves, since they are a generic solution to a given system of forces. The object movement looks to the real world for insights into modeling software relationships. With these dual roots, it seems reasonable that software design patterns should be repeated in real world objects. This paper presents a real world, non software instance of each design pattern from the book, Design Patterns - Elements of Reusable Object-Oriented Software. The paper also discusses the implications of non-software examples on the communicative power of a pattern language, and on design pattern training.

  • Лекционен модул 3 - 27.02.2017г.

  • Лекционен модул 4 - 2.03.2017г.

  • Лекционен модул 5 - 6.03.2017г.

  • Лекционен модул 6 - 13.03.2017г.

  • Лекционен модул 7 - 20.03.2017г.

  • Лекционен модул 8 - 27.03.2017г.

  • Лекционен модул 9 - 07.06.2017г.

  • Лекционен модул 10 - 07.06.2017г.

  • Модул упражнения 1 - 01.04.2017г.

    Highlighted
  • Topic 12

  • Topic 13

  • Topic 14

  • Topic 15

  • Topic 16

  • Topic 17