Представяне по теми
-
С У И К А
Създаване на учебна интерактивна компютърна анимация -
Модул I. Базови технологии
-
Тема №1. Запознаване с курса
Запознаване с курса – материали, технологии, знания, изисквания, оценяване.
-
Тема №2. HTML5
HTML5 – общ вид, форматиране на текст, основни тагове, линкове, таблици.
-
Упражнение към Тема №2 Файл
-
Тема №3. CSS правила
CSS правила – каскадни стилове, правила, селектори.
-
Упражнение към Тема №3 Файл
-
Тема №4. CSS стилове
CSS стилове – цветове, размери, шрифт, промяна на текст, блокове, цветове, рамки.
-
Упражнение към Тема №4 Файл
-
Тема №5. JavaScript
JavaScript – общ синтаксис, променливи, функции за работа с числа, използване в HTML, стрингове, масиви, прости обекти, цикли.
-
Упражнение към Тема №5 Файл
-
Тема №6. DOM
DOM – програмен достъп до елементите в HTML страница, намиране на елементи, промяна на свойства, обработване на събития.
-
Упражнение към Тема №6 Файл
-
Тест №1
-
Модул II. Графични обекти
-
Тема №7. Графика и геометрия
Графика и геометрия – размерности, видове. Декартова, полярна и сферична координатна система. Основни задачи, техни варианти и начини на решаване.
-
Тема №8. Библиотека СУИКА
Библиотека СУИКА – Запознаване с модела на работа на WebGL и СУИКА. Създаване на графично поле и фонов цвят. Използване на RGB модел на цветовете. Рисуване на образ на координатната система и автоматично въртене на сцената.
-
Упражнение към Тема №8 Файл
-
Тема №9. Точки и линии
Точки и линии – Вектори и функции за работа с вектори. Графинчи оебкти точка, линия, лъч и отсечка. Свойства и примерни програми.
-
Упражнение към Тема №9 Файл
-
Тема №10. Квадрати и кубове
Квадрати и кубове – Квадрати, правоъгълници, кубове, правилни паралелепипеди. Основни свойства и примерни програми. Ориентация в пространството, свойства spin, focus и origin.
-
Упражнение към Тема №10 Файл
-
Тема №11. Окръжности и сфери
Окръжности и сфери – окръжност, елипса, сфера и сфероид - свойства и примери. Цилиндър, конус, пресечен конус, призма и пирамида - свойства и примери.
-
Упражнение към Тема №11 Файл
-
Тема №12. Потребителски обекти
Потребителски обекти – обекти и стилове, варианти на създаване на обекти, анонимни и именовани обекти. Функции custom и sameAs. Групови обекти. Сечащи равнини.
-
Упражнение към Тема №12 Файл
-
Тест №2
-
Модул III. Анимация и интерактивност
-
Тема №13. Анимация
Анимация – основни принципи. Движение по права линия и по отсечка. Движение с вектор на скоростта и с линейна комбинация.
-
Упражнение към Тема №13 Файл
-
Тема №14. Кръгово движение
Кръгово движение – движения по окръжност, елипса и дъга. Движение по повърхност на цилиндър, сфера и ... куб.
-
Упражнение към Тема №14 Файл
-
Тема №15. Интерактивност
Интерактивност – работа с мишка. Събития на мишката. Интерактивно рисуване. Интерактивно чертане.
-
Упражнение към Тема №15 Файл
-
Тема №16. Гледна точка
Гледна точка – елементи и тяхната роля. Движение на гледната точка. Следване на обект.
-
Упражнение към Тема №16 Файл
-
Тема №17. Влачене на обекти
Влачене на обекти – следене на обект. Твърда и мека връзка. Избор на обект. Реализация на drag-and-drop. Интерактивно въртене и мащабиране на сцена.
-
Упражнение към Тема №17 Файл
-
Тема №18. Влачене с ограничения
Влачене с ограничения – влачене на обекти с ограничения на възможните положения. Влачене по линия, отсечка, окръжност. Влачене на некоординатни стойности.
-
Упражнение към Тема №18 Файл
-
Тест №3
-
Модул IV. Потребителски интерфейс
-
Тема №19. Потребителски интерфейс
Въвеждане на данни. Текстови полета. Интерактивни контроли. Чекбоксове. Радио бутони. Текстови полета за пароли. Избор на цвят, дата и диапазон.
-
Тема №20. Геометрично визуализиране
Представяне на геометрични обекти: координатна система с деления, отсечка с крайни точки, вектор със стрелка, сфера, цилиндър, конус, тор.
-
Тема №21. Текстури
Увод в текстурите. Зареждане на текстури. Безшевни текстури. Използване на текстури. Множество текстури. Други свойства.
-
Тема №22. Ефекти и избрани теми
Множество графични полета. Текст върху графика. Работа на пълен екран. Фонова музика и звукови ефекти. Избрани теми.
-
Тема №23. Софтуер за потребители със специални нужди
Потребители със специални нужди. Критерии за разработка на софтуер. Достъпност. Двигателни, зрителни, слухови и обучителни проблеми.
-
Тема №24. Курсови проекти
Оценяване. Проект. Критерии. Често срещани грешки.
-
Тест №4
-
Модул V. Образователен софтуер
-
Тема №25. Примерен проект по Геометрия
Примерен проект "Правоъгълен триъгълник". Демонстрация на проекта. Коментари по проектирането и реализацията му. Покриване на критериите за оценяване на проект.
-
Тема №26. Примерен проект по Физика
Примерен проект "Балистичен топ". Демонстрация на проекта. Коментари по проектирането и реализацията му. Покриване на критериите за оценяване на проект.
-
Тема №27. Примерен проект по Биология
Примерен проект "ДНК игри". Демонстрация на проекта. Коментари по проектирането и реализацията му. Покриване на критериите за оценяване на проект.